Menu

Túrázzunk Csepel kerékpárral!

nobanner

Már jócskán benne járunk a tavaszban, így ideje megtervezni, hogy hová utazunk majd el nyáron, milyen területeket szeretnénk bejárni túrázva, akár gyalogosan, akár kerékpárral. Magyarország területén ma már számos kerékpáros túraútvonal áll a rendelkezésünkre, de ha kitekintünk a környező országokra, ott is számos nehezebb vagy kevésbé megerőltető túrát pipálhatunk ki.

Ha olyan túrára készülünk, amely több napos, és több száz kilométeres, akkor először is tisztában kell azzal lennünk, hogy nem mindegy, mivel indulunk útnak. A kerékpáros túrákhoz egy megbízható, jó bicikli elengedhetetlen, ma már számos típus közül választhatunk. Érdemes szétnézni a Csepel kerékpárok között, hiszen mára ez a márka is megújult és a hagyományos modelljei mellett számos más típusú kerékpárt is készítenek és árulnak. Ma Magyarországon csak a Csepel gyárt kerékpárokat, így ha biztosak szeretnénk lenni abban, hogy magyar és minőségi biciklit vásároltunk, akkor mindenképp a Csepel mellett kell döntenünk. A Csepel kerékpárgyár már a legkisebbeknek is gyárt kerékpárokat, vannak külön női és férfi kerékpárjaik is. Funkcióját tekintve pedig az országúti versenykerékpártól kezdve a Boss, Cruiser vagy városi modellekig minden megtalálható a Csepel Kerékpár Üzletben. Ha már megvan a megfelelő kerékpárunk, az már egy fél siker, hiszen ez a legalapvetőbb felszerelés a túrához. Ne feledkezzünk meg a kiegészítőkről (pl. kulacs, pumpa, táska) és a védőfelszerelésről sem (fej- és térdvédő, láthatósági mellény, stb.), mielőtt elindulnánk.

Ha több napra megyünk, és nem foglaltunk szállást, akkor aludhatunk sátorban is, ám ekkor a sátort, hálózsákot is magunkkal kell cipelnünk, ami jelentősen megterheli a kerékpárunkat, és nekünk is sokkal nehezebbé válik a túra. Így viszont nem vagyunk időhöz kötve, és sokkal kevesebbe is kerül.

Pécs környékén számos szép túrát tehetünk, és ha kedvünk tartja, déli szomszédainkhoz is átruccanhatunk egy-egy város megtekintésére. Baranya megye számos természeti szépséggel rendelkezik, ezért bátran tervezhetünk oda több túraútvonalat is. Ha kezdők vagyunk, akkor egy igazán könnyű túrába vághatunk, ha a Béda kerékpártúrát tesszük meg, ez bemelegítésnek is megfelel. A 37 km hosszú útvonal teljesen síkterepen fut, és a Mohácsi szigetet ismerhetjük meg közelebbről, ha belevágunk. A túra Mohácsról indul, és oda is tér vissza, így éppen jó, ha Mohácson foglaltunk szállást. Mohács szélétől a Duna gátján haladunk egy jó darabon, de ez a rész is aszfaltos, úgyhogy nincs mitől tartanunk. Egészen az országhatárig haladunk ezen az úton, ahol behajtunk az erdőbe, ekkor már hamarosan a pici Erdőfű település következik. Innen Kölked településre érkezünk, ahol a főúton jobbra fordulva ismét Mohács felé vesszük az irányt.

Kicsit edzettebbeknek ajánlható a Mohács-Baranyai dombság kerékpártúra, amely 74 km hosszú és a szintemelkedés közel 600 méteres, tehát ez már nem teljesen síkvidéken halad. A túra szintén Mohácsról indul, és Kölkedig megegyezik az előző túraútvonallal. Kölkedről Nagynyáránd felé vesszük az irányt, majd Sátorhely mellett megtekinthetjük a Mohácsi Történelmi Emlékhelyet. Szederkény után Bólyon át vezet az utunk, majd néhány kisebb település után Erzsébetre érkezünk. Onnan Kékesden át Geresdlakra tekerünk, majd Hímesháza érintésével Mohácsra érkezünk vissza.